צפיחית

צפיחית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: צפיחית.
זוהי הגדרה בת 6 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: עוגה, אפיפית, רקיק, תופין .

מידע רנדומלי על הביטוי "עוגה":

עוגת גבינה היא עוגה מתוקה על בסיס גבינה.

עוגת גבינה נחשבת לאחד מהקינוחים הנפוצים ביותר בעולם וככל הנראה לאחד מהוותיקים ביותר המכילים מוצר חלב שאינו חלב. האיזכור המתועד הראשון של עוגת גבינה היה במהלך המשחקים האולימפיים ביוון העתיקה. מרקוס פורקיוס קאטו קנסוריוס כתב בנושא הכנת עוגת גבינה בספרו 'De agri cultura'.

עוגת גבינה יכולה להכיל גבינת ריקוטה (בעיקר באיטליה), גבינת קווארק (בעיקר בגרמניה) ועוד, אך השימוש הנפוץ הוא בגבינת שמנת. מוצרים נוספים המעורבבים בדרך כלל עם הגבינה הם סוכר, ביצים, שמנת ולעתים קרובות גם פירות. וניל ושוקולד משמשים לעתים לשם העשרת הטעם, וכן ציפוי על בסיס שוקולד או פירות יער (בעיקר תות שדה). בסיס העוגה הוא בדרך כלל פרוסה של עוגת ספוג או בצק פריך אפוי. "עוגת גבינה קרה" הוא כינוי רווח לעוגת גבינה ללא אפייה. עוגות גבינה מכוסות פעמים רבות בשטרויזל (פרורים גסים מגרסה של בצק פריך).

תהליך אפיית עוגת גבינה הוא מבוקר ביותר ומתבצע לרוב בשלבים. העוגה נוטה להיסדק במהלך האפייה, כתוצאה מתהליך התמצקות של הביצים המוקצפות שבעיסה. אחת מהדרכים למניעת ההיסדקות היא אפיית העוגה באמבט מים חמים, דבר שגורם לאפייה אחידה בכל חלל התנור. שיטה נוספת היא הוספת קורנפלור (עמילן תירס) לתוך העיסה. בדרך כלל יש להפריד את דפנות העוגה מן התבנית לקראת תום האפייה, כדי שלא יווצר שקע במרכז העוגה.

עוגה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אפיפית":

וָפֶל או אֲפִיפִית הוא מאפה העשוי מבלילה הדומה לבלילת חביתית, שחוממה במכשיר הטבעה הקרוי דפוס אפיפיות (Waffle iron). לוופל צורת חריצה ייחודית של שתי וערב, הנוצרת בשל מבנה המכשיר.

בישראל המאכל לא צבר פופולריות כמו בארצות אחרות בעולם, רוב המסעדות המקומיות אינן מציעות ופלים בתפריט מנות הקינוח, אך מאידך הולכות ומתרבות הגלידריות המציעות מנה זו. ישנם ישראלים שאינם מכירים עדיין את המאכל ונוטים להתבלבל ולחשוב כי מדובר בחטיף אשר מכונה בישראל "ופל", "ופלה" או "בפלה". בישראל מכשירים ביתיים להכנת ופלים אינם נפוצים כשלעצמם, אך רבים ממכשירי קליית הכריכים (בהם הכריך נקלה בין שני משטחי מתכת בעלי תבנית פסים) נמכרים עם משטחים נוספים, בתבנית שתי וערב, המיועדים להכנת אפיפיות.

פרק זה דורש שכתוב. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולשכתב אותו. הסיבה לכך: לא זאת החלוקה המקובלת לסוגים בעולם, אלא המצאה של מסעדות ישראליות שמתמחות בדגים מסוג פילה.

הוופל המודרני התפתח ככל הנראה מימי הביניים. יש אגדה המספרת על כך שהוופל הראשון נוצר כאשר אביר עוטה שריון קשקשים התיישב במקרה על התערובת החמה, וכך הוטבע בה הדגם של שתי-וערב . דפוסי האפיפיות הראשונים הורכבו משתי צלחות מתכת המחוברות בציר, ולהן ידית עץ. חלק מהמכשירים הוטבעו בחותמות או ציורי נוף. על פי השערות השימוש במכשיר היה באמצעות הנחתו מעל האש וסיבובו כל כמה שניות כדי לשמור על שני צידי הוופל חמים. בערים הוופל נמכר באמצעות עגלות, ולפי ציורים מהתקופה נראה שהוא היה בגודל של פיצה מודרנית.

אפיפית בויקיפדיה