ציקלון

ציקלון
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ציקלון.
זוהי הגדרה בת 6 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: תרמיל, ילקוט, שק, אמתחת .

מידע רנדומלי על הביטוי "תרמיל":

ספריית תרמיל הייתה סדרת ספרי כיס בהוצאת משרד הביטחון – ההוצאה לאור ו"פרסומי קצין חינוך ראשי – ענף השכלה". הסדרה העמידה כמטרה להוציא ספרונים ממיטב הקלאסיקה העולמית והעברית, בפורמט קטן (שיכול להיכנס בקלות לכיסו של החייל) ובמחיר זול. קהל היעד של הסדרה היה חיילים, בדומה לסדרות דומות בארצות הברית ובבריטניה, שמטרתן הקניית תרבות ללא זיקה צבאית או ביטחונית. כ-200 ספרי הסדרה יצאו בין 1964 ל-1991 בעריכת ישראל הר. עם הספרים שיצאו ב"תרמיל" נמנים "השטן ודניאל ובסטר", מוות בוונציה", "בן איים" של ג'ק לונדון, "מיכאל קולהאס", "שמשון" של זאב ז'בוטינסקי וסיפורים מאת אלבר קאמי, בלזק, וולטר, ז'ורז' סימנון, שטפן צווייג, טולסטוי, צ'כוב, גי דה מופסאן וסופרים עבריים מקוריים כמשה שמיר, אהוד בן עזר, אהרון מגד, בנימין תמוז, נסים אלוני ופנחס שדה וקלאסיים כיוסף חיים ברנר, דבורה בארון, י"ד ברקוביץ', נחום גוטמן ואחרים.

כל כותר הודפס במהדורה גדולה בת 10,000 עותקים. הספרים שווקו במחירי עלות לחיילים במסגרת השק"ם וכן לשוטרים ולמוסדות כגון בתי סוהר, בתי חולים ממשלתיים, פנימיות וספריות ציבוריות. עם השקת הסדרה נמכר ספרון בחצי לירה לחייל ובלירה לאזרח (כוח הקנייה של לירה אחת באותה עת היה חפיסת סיגריות "טיים" בשק"ם).

תרמיל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ילקוט":

מזוודה היא תיק המשמש אדם נוסע לאחסון זמני של כבודה (חפצים הנלקחים לנסיעה, כגון בגדים וכלי רחצה).

במטוסים ואוטובוסים נהוג לאחסן את המזוודות בתא המטען, ופעמים רבות נדרש לעבור בידוק ביטחוני בטרם מסירת הכבודה.

המזוודה בנויה לרוב בצורת תיבה בגדלים שונים. אך כיום, המזוודה נמכרת בצורות שונות ועשויה ממגוון חומרים כגון: עור, מתכת, פלסטיק וטקסטיל. לרוב, למזוודה ידית קטנה לצורך החזקתה ביד, ולעתים מתווספות למזוודה גם כתפיות לנשיאה על הכתף או גלגלים לנוחות המשתמש. לרוב המזוודה נסגרת על ידי רוכסן, שניתן לסגור על ידי מנעול חיצוני.

ילקוט בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שק":

שק הוא מארז עשוי יוטה, פוליפרופילן או חומר אחר, המשמש לאחסון והובלה של חומרים יבשים (ולעתים גם נוזלים, כאשר מדובר בשק האטום למים).

כבר בעת העתיקה נעשה שימוש בשקים לאכסון ונשיאת דגנים. בד השק היה בד גס במיוחד, ולכן נעשה בו שימוש ביהדות בעת אבלות, כמסופר בתנ"ך: אבלו הכבד של יעקב אבינו על יוסף, התבטא בקריעת בגדים וביגון קודר " וַיִּקְרַע יַעֲקֹב שִׂמְלֹתָיו וַיָּשֶׂם שַׂק בְּמָתְנָיו וַיִּתְאַבֵּל עַל בְּנוֹ יָמִים רַבִּים".

שק חול, הממולא חול או אדמה, משמש למטרות כגון הגנה בעת שטפון, ביצורים צבאיים, הגנה על חלונות זכוכית באזורי מלחמה ועוד.

שקים בשוק במרוקו, מכילים דגנים וקטניות

שקי חיטה במחסן באורגון שבארצות הברית

שק בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אמתחת ":

דלקת אמתחת רגל האווז (Pes Anserinus Bursitis) מתארת מצב דלקתי באמתחת המפרידה בין עצם השוקה לבין הגיד המשותף של שריר החייטים, השריר העדין והשריר החצי גידי המכונה "רגל האווז". הופעתה של הדלקת גורמת לכאב בחלק התיכון של הברך ולמגבלות בהנעת הברך המתבטאים בקשיים בהתניידות החולה או בעיסוקו בספורט. דלקת זו מטופלת לרוב על ידי נוגדי דלקת לא סטרואידים ופיזיותרפיה.

רגל האווז היא כינויו של הגיד המשותף של שריר החייטים, השריר העדין והשריר החצי גידי. רגל האווז נאחז בחלק העליון של הפן התיכון של השוקה, מעט מתחת לקו המפרקי של הברך. השרירים המתחברים לרגל האווז פועלים כמקרבים של הירך, כמכופפים של הברך וכן לסיבובה הפנימי של הברך. אזורי החיבור של השרירים מאפשרים להם לפעול כנגד מאמצים חיצוניים השואפים לפתל את הברך או לכופף אותה במישור החזיתי, קרי לכיוון התנועה הלא טבעית של השוקה יחסית לעצם הירך הצידה והחוצה. בין רגל האווז לראש השוקה נמצאת אמתחת המונעת פגיעות בגיד עקב חיכוך עם העצם.

מאמצים א-נורמלים המופעלים על האזור, מאמצים חוזרניים או טראומה גופנית עשויים לעורר את הדלקת. נראה שהדלקת עשויה להימצא באמתחת גיד רגל האווז או בגיד עצמו או במחתלת (רקמת חיבור רפה) או אף ברקמת השומן התת-עורי.

אמתחת בויקיפדיה