ציה

ציה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ציה.
זוהי הגדרה בת 3 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מדבר, ישימון, שממה, בתה .

קצת על מדבר:
מדבר (נקרא גם אזור צחיח) הוא אזור שהתנאים בו מאפשרים מחיה לאוכלוסייה קטנה מאוד של צמחים וחיות, אם בכלל. במרבית המדבריות יורדים משקעים מעטים. ניתן להגדיר אזור כמדברי אם יורדים בו פחות מ-200 מילימטר משקעים בשנה. כמות משקעים זו אינה מאפשרת חקלאות בעל – חקלאות המסתמכת על גשמים בלבד.
הגבול בין המדבר לאזור בעל אקלים אחר נקרא קו הצחיחות.
עקב מיעוט המים, המביא להפחתת מסת הצמחים, ברוב המדבריות גם אוכלוסיית בעלי החיים קטנה יחסית לזו שבאזורים אחרים. מיעוט הצמחים מביא להפחתת האנרגיה הניתנת לניצול על ידי המערכת האקולוגית כולה. מעבר לזאת, אוכלוסיות הצמחים ובעלי חיים שכן מצויות במדבריות מכילות בעיקר מינים טקסונומיים בעלי התאמות ייחודיות לחיים במדבר.
שנם סוגים שונים של מדבריות:
חלוקה לפי מיקום
מדבר צל גשם – מדבר צל גשם קורה כאשר מסת אוויר לחה מתייבשת במורד ההרים. דוגמה למדבר כזה הוא מדבר יהודה.
רצועת המדבריות העולמית – כינוי לרצועה של שטחים מדבריים, המשתרעת באופן כללי בין קווי הרוחב 20- 30 צפון ו20- 30 דרום. מיקומה של הרצועה נובע מתנאים גלובליים, הקשורים לזווית קרני השמש הפוגעות ברצועה זו, וכן לרוחות גלובליות. המדבר המפורסם ביותר מרצועה זו הינו מדבר סהרה.
חלוקה לפי סוג הקרקע
מדבר חולי – מדבר זה מכונה "ערג" בשפה הערבית והוא מאופיין כשמו בקרקע חולית. מדבר סהרה הוא דוגמה למדבר חול. מדבר זה הוא גם המדבר הגדול ביותר בעולם ומשתרע על פני כ-8 מיליון קמ"ר.
מדבר אבנים – מדבר זה מכונה "חמדה" בשפה הערבית והוא מאופיין בקרקע טרשית.
מדבר ארקטי (מדבר "קר") – מדבר זה שונה מיתר המדבריות בכך שיש בו מים בשפע אך במצב צבירה מוצק ולכן המים לא שימושיים לצמחים ובעלי חיים.
יששום מדבר וציה ותגל ערבה
לפי פירוש מלבי"ם המדבר הוא אזור בעל קרקע שאיננה טובה לצמחים (בעיקר לצמחים בעלי תועלת לאדם), בניגוד לציה אשר איננה פוריה מפאת השמש היוקדת וערבה אשר מאפשרת צומח פראי כקוצים אך לא גידולים חקלאיים.
נלקח מויקיפדיה