צג

צג
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: צג.
זוהי הגדרה בת 2 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מסך .

קצת על צג:
צג (או מַצָּג[1], המכונה בטעות גם מָסָךְ) הוא התקן פלט של המחשב, אשר נכלל בקטגורית ציוד היקפי. הצג מתחבר למחשב דרך כרטיס המסך אשר מעביר לו אות המייצג תמונה עומדת או תמונה נעה.
ישנם כמה סוגים של צגים למחשב:

CRT
LCD
OLED
פלזמה
מקרן

המסכים נמדדים במספר תכונות, בהן:

רזולוציה
גודל נקודה
קצב רענון
זמן תגובה: הזמן העובר מרגע קבלת האות מכרטיס המסך, ועד להופעת התמונה על המסך. זמן זה נמדד באלפיות השנייה. ככל שזמן התגובה קצר יותר, כך ניתן לצמצם יותר את התופעה של מריחת התמונה. עקרונית, יש למסכי LCD זמני תגובה יותר ארוכים מ CRT, ולכן יש להן יותר מריחות תמונה. נכון לשנת 2006, זמן תגובה מהיר הוא 2ms, זמן אשר לא משפיע על תצוגת המשחקים והווידאו.
יחס הניגודיות: ההבדל בין הלבן המאיר ביותר לשחור החשוך ביותר שהמסך יכול להציג. ככל שהיחס גדול יותר כך מוצגים התמונה והצבעים בצורה טובה יותר. יחס טוב הוא 1:1000.
בהירות: מציין את העוצמה המרבית של תאורת הצג ביחידות של cd/m² (מספר נרות הפזורים למטר מרובע). ככל שנתון זה גבוה, נקבל תמונה טובה ובהירה יותר. מסכי LCD לרוב, בהירים בהרבה ממסכי CRT.
עומק צבע שהם יכולים להציג. לצגי ה-CRT הישנים, יש את עומק הצבע הגדול ביותר מכל סוגי הצגים (למעט OLED ו-AMOLED), אולם בשל הכבדות והסרבול של צגי CRT, הקושי ליצור צגי CRT בגדלים של "40 ומעלה וכן הקושי ליצור צגי CRT רחבים וכן בהפרדה גבוהה, צגי ה-LCD והפלזמה החליפו אותם, למרות הירידה המשמעותית באיכות הצבע כתוצאה ממעבר זה.
סוג הטכנולוגיה בה הם משתמשים, הכוללת בין היתר את סוג הרזולוציה.

כיום מסכי CRT ו-LCD שולטים בשוק, וטכנולוגיית OLED שהיא דומה ל-LCD אך טובה יותר בנתונים, אמינות ומחיר, אמורה להיכנס בזמן הקרוב לשוק ואולי להשתלט עליו.

נלקח מויקיפדיה