מטמורה

מטמורה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מטמורה.
זוהי הגדרה בת 6 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מקום מסתור, מטמון, מכמן .

מידע רנדומלי על הביטוי "מטמון":

אוצר הוא ריכוז של חפצים יקרים. פעמים רבות מתייחס הביטוי לריכוז כזה שנעלם, והושקעו מאמצים רבים לאיתורו. בהשאלה משמש המושג "אוצר" ככינוי מקוצר לאוצר המדינה – הגוף המטפל בכספיה של המדינה. גילוי אוצרות מוסדר לעתים בחקיקה (למשל Treasure Act 1996 בבריטניה).

מפת אוצר, היא מפה אשר מראה את מיקומו או את מסלול ההגעה לאוצר. רובן כתובות על נייר או על קלף. קיימים הרבה מאוד סיפורים בדיוניים על מפות אוצר, שלרוב מסומנים באות "X" (שלא באמת היה משומש באוצר אמיתי) בגלל ספרו של רוברט לואיס סטיבנסון "אי המטמון" מ-1883.

מגילת הנחושת, אחת ממגילות מדבר יהודה, היא אחת הדוגמאות הקדומות ביותר למפות אוצר. בשונה מיתר המגילות הכתובות על גבי קלף, מגילה זו עשויה נחושת וחרוטה בה רשימת של 63 מטמונים מוחבאים הכוללים כמויות עצומות של זהב, כסף, מטבעות וכלים יקרי ערך, ומקומות מחבואם של אוצרות אלה (שמשקלם הכולל מוערך בכ-100 טונות). המגילה התגלתה בקומראן בשנת 1952 ומשערים כי נכתבה במחצית השנייה של המאה הראשונה.

לדוגמה המטמון הראשון המצוין במגילה:

בחרובהא שבעמק עכור תחת המעלות הבואת למזרח אמות אריח ארבעין שדת כסף וכליה משקל ככרין שבעשרה…

מטמון בויקיפדיה