מורג

מורג
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מורג.
זוהי הגדרה בת 4 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: כלי דיש .

קצת על מורג:
מורג הייתה התנחלות ברצועת עזה שהשתייכה למועצה האזורית חוף עזה.
מורג הוקמה בשנת 1972 כהיאחזות נח"ל של איחוד הקבוצות והקיבוצים ושכנה בתחילה באוהלים‏[1]. חצי שנה לאחר הקמתה התקיים טקס העלייה על הקרקע‏[2]. במקום הוקם גן ירק של 60 דונם ונחפר באר של מים במליחות יחסית נמוכה, אולם הכוונה לאזרח את המקום בשנת 1974‏[3] לא יצאה אל הפועל והתפתחות המקום נבלמה בגלל מחסור במים‏[4]. בסוף יוני 1978 אוזרח המקום על ידי גרעין יבול של האיחוד החקלאי, ולא כקיבוץ כפי שתוכנן מלכתחילה‏[5]. עם הקמת מועצה אזורית חוף עזה הוכלל בו היישוב מורג‏[6]. גרעין יבול קיבל על עצמו ליישב את מורג, לטענתם באופן זמני למשך שנה שהתארכה מסיבות שונות לשלוש וחצי שנים עד שהם קיבלו יישוב קבע בפתחת שלום‏[7].
ביולי 1979 עלה הרעיון לשכן במורג את תושבי עצמונה לאחר פינוי סיני‏[8]. מורג אוכלסה מחדש בשנת 1983 על ידי גרעין של הפועל המזרחי. בעקבות תוכנית ההתנתקות חוזק היישוב על ידי גרעין של תא כתום.
ההתנחלות הייתה אחת משלוש ההתנחלויות המבודדות ברצועת עזה (מורג, כפר דרום ונצרים) והייתה ההתנחלות הדרומית ביותר ברצועת עזה. ההתנחלות נפגעה פגיעות חוזרות ונשנות מפצצות מרגמה במהלך האינתיפדה השנייה. בחודש אוקטובר 2004 חדרו שני מחבלים למוצב הצבאי ביישוב והרגו שלושה חיילים מחטיבת גבעתי.
במורג גרו כ-30 משפחות, רובן עסקו בחקלאות והשאר במקצועות חופשיים. ביישוב היה בית כנסת מרכזי, סניף של בני עקיבא וצהרון.
היישוב פונה בשנת 2005 כחלק מתוכנית ההתנתקות. לאחר הפינוי עברו 12 משפחות להתיישב בטנא-עומרים שבדרום הר חברון. השאר התפזרו בין אתרי הקרווילות של יד בנימין וניצן.
ב-9 בספטמבר 2008 קראה עיריית אשקלון לארבעה רחובות בשכונת "הנשיא הרצוג" על שם יישובים בגוש קטיף. במסגרת זו נקרא אחד הרחובות על שם מורג[9].

נלקח מויקיפדיה