מדון

מדון
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מדון.
זוהי הגדרה בת 4 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ריב, קטטה .

קצת על מדון:
מדון היא עיר כנענית קדומה הנזכרת לראשונה בתעודות חיצוניות מימי השעבוד במצרים. יש הסוברים שמדון היא חורבת מדין הנמצאת במורד הצפוני של קרן חיטים, הנמצאת ממערב לכפר חיטים, בסמוך לטבריה.
המלך היחיד הידוע כשליט העיר הוא יובב מלך מדון שהשתתף בקרב בן יהושע בן נון לבין צבא בית יבין. שמו של יובב מלך מדון נהוג גם אצל בני עבר (כגון יקטן ואדום). יש ארכאולוגים שמפרשים את השם לפי הפירוש הערבי -וב, שמשמעותו "להתכונן לקרב".
צבא ישראל ניצח את יבין וצבאו ניצחון מוחץ. הם באו בהפתעה למחנה יבין, התנפלו על החיילים הכנעניים, והחלו להרוג אותם. לפי המקרא הם רדפו אחרי צבא יבין עד צידון (עיר נמל פיניקית ומפורסמת, הנקראת על שם בכור בניו של כנען – צידון), ועד להרי לבנון. לאחר המלחמה, חזר יהושע מרדיפתו אחרי מחנות הצבא הכנעני לחצור, ולכד את העיר. מלך חצור נמלט משדה הקרב אל חומות עירו, ויהושע הצליח ללכוד אף אותו. יהושע וצבאו הרגו את כל תושבי חצור, ולאחר מכן אף שרפו את העיר. לאחר כיבוש חצור, המשיך יהושע לשאר ערי הממלכה שעזרו ליבין מלך חצור, והרג חלק מתושביהם, אך הפעם לא שרף את הערים.

מקור: http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=מדון&oldid=9279727

קטגוריה: כנען

נלקח מויקיפדיה