חרש

חרש
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חרש.
זוהי הגדרה בת 3 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אומן, בעל מלאכה .

מידע רנדומלי על הביטוי "אומן":

אומנות (אֻמָּנוּת, להבדיל מאָמָּנוּת) היא מלאכה הנעשית על ידי בעל מקצוע שהגיע לדרגת מומחיות בתחומו (אֻמָּן, להבדיל מאָמָּן). מבחינה פילוסופית ההבדל בין אמנות לאומנות הוא ערך השימוש שלה. יצירת אומנות נוצרה על מנת להשתמש בה שימוש מעשי. לדוגמה: כוס יכולה להיות יצירת אומנות אך מה שמבדיל אותה מיצירת אמנות היא שהאומן לא יכול לעשות כוס עם חור בתחתית משום שזה יפגע באפשרות השימוש הייעודית של הכוס – שתייה, לעומת אמן שיכול לייצר כוס עם חור ללא שיקול אם זה יפגע באפשרות של השימוש שבה. באמנות – השימוש אינו מהווה שיקול בעת היצירה ובמחשבה על התוצר הסופי. הרחבה בנושא זה ניתן לראות בעבודותיו של מרסל דושאן, ביקורת כוח השיפוט של עמנואל קאנט ועוד הוגים ואמנים רבים.

בימי הביניים התפתחו הגילדות – אגודות של אומנים העוסקים באותו תחום, שמטרתן להגן על האינטרסים המשותפים שלהם ולקיים כללי אתיקה בין חברי האגודה.

בהתאם להלכה חובה על האב ללמד את בנו אומנות (לאו דווקא באופן אישי, ניתן גם באמצעות מורה שהוא שליחו של האב). חובה זו וחשיבותה מפורטים בתלמוד הבבלי (מסכת קידושין, דף כ"ט, עמוד א'):

האב חייב בבנו: למולו, לפדותו וללמדו תורה ולהשיאו אישה וללמדו אומנות. ויש אומרים: אף להשיטו במים. ר' יהודה אומר: כל שאינו מלמד את בנו אומנות, מלמדו ליסטות. "ליסטות" סלקא דעתך? אלא: כאילו מלמדו ליסטות.

אומן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "בעל מלאכה ":

קטגוריה זו כוללת את הקצרמרים בנושא תרבות.

הדפים בקטגוריה זו מכילים את התבנית {{קצרמר}} עם הפרמטר "תרבות":

↑  •  A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z  •  0-9

דף קטגוריה זה כולל את 5 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 5 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 201 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

בעל מלאכה בויקיפדיה