דופליקט

דופליקט
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: דופליקט.
זוהי הגדרה בת 7 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: העתק .

קצת על העתק:
העתק (קרוי גם שבר) – מונח בגאולוגיה מבנית המתאר סדק שנוצר בסלעים של קרום כדור הארץ עקב לחצים הגורמים בנוסף גם לתזוזה בגושי הסלע שמשני צדי הסדק זה לעומת זה. א

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "העתק ":
העתק (קרוי גם שבר) – מונח בגאולוגיה מבנית המתאר סדק שנוצר בסלעים של קרום כדור הארץ עקב לחצים הגורמים בנוסף גם לתזוזה בגושי הסלע שמשני צדי הסדק זה לעומת זה. אורך הסדק, המכונה מישור השבירה, יכול לנוע בין מספר סנטימטרים לכמה מאות קילומטרים, ובאופן מקביל גם התזוזה בין גושי הסלע משני צדי הסדק יכולה לנוע בין מספר סנטימטרים לכמה מאות קילומטרים.
תזוזה זו יכולה להתרחש כזחילה רציפה או כסדרה של קפיצות עוויתיות של כמה מטרים כל פעם במשך מספר שניות. ההפסקה הארוכה בין קפיצה לקפיצה נובעת מהחיכוך שבין גושי הסלע העוצר את התזוזה עד שהלחץ שגרם לתזוזה הולך וגדל ולבסוף מתגבר על החיכוך וגורם לקפיצה נוספת. הסיבה לכך שברגע שיש קפיצה היא גדולה, היא שהחיכוך הסטטי יותר גבוה מהחיכוך הקינטי, כלומר כל עוד העתק לא זז ההתנגדות גבוהה, ברגע שהוא מתחיל לזוז ההתנגדות יורדת והוא יכול לזוז יותר. רוב רעידות האדמה מתרחשות עקב תופעה זו.
לעתים יוצרים הלחצים אזור העתק המורכב ממספר רב של סדקים בחגורה שרוחבה כמה מאות מטרים. פיזור ההעתקים על פני כדור הארץ אינו אחיד. בשטחים נרחבים אין בכלל שברים בעוד שבאזורים אחרים יש מספר רב מאוד של שברים. לפעמים יכולה שכבת קרקע עבה להסתיר את העובדה שמתחתיה מצוי העתק.
תהליך התזוזה יכול לגרום להחלקת הפנים של מישור השבירה או לריסוק של גושי הסלע בנקודת השבר, תהליך היוצר חומר דק־גרגיר במקרה אחד או גושי סלע הקרויים ברקצייה של שבר.

נלקח מויקיפדיה