ספיר או אזמרגד

ספיר או אזמרגד
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ספיר או אזמרגד.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אבן יקרה .

קצת על אבן הספיר:
סַפִּיר היא אבן חן, אחד הסוגים של המינרל קורונדום, כאשר ההבחנה היא על פי הצבע. קורונדום באיכות של אבן חן שצבעה אדום מכונה אודם (רוּבי) ושאר סוגי הקורונדום באיכות של אבן חן מכונים ספיר.
אבני ספיר מצויות בטבע באמריקה הצפונית, מדגסקר, ברזיל, הודו, תאילנד וסרי לנקה בתוך סלעים וחלוקי נחל. לעתים ניתן למצאן ליד נהרות, לשם נפלטו בתהליך טבעי.
הקורונדום (אודם וספיר) הוא המינרל הטבעי בעל הקשיות הגבוהה ביותר אחרי יהלום. הקשיות של הקורונדום נובעת בעיקר מהקשרים של חמצן ואלומיניום במינרל. קשרים אלה של שני יסודות קלים יחסית גורמים לאטומי החמצן והאלומיניום להיות קשורים בצפיפות גבוהה, ולכן, בנוסף לקשיותו, לקורונדום גם צפיפות גבוהה במיוחד.
צבעה הטבעי הנפוץ של אבן הספיר הוא כחול, שנוצר כתוצאה מתוספת ברזל וטיטניום. הגוון השחור באבני הספיר נוצר כתוצאה מנוכחות מגנטיט או ספינל.
תופעה אופטית מעניינת, המאפיינת אבני ספיר, היא התופעה המכונה "אסטריזם" – שלושה קווי אור על פי האבן היוצרים צורת כוכב. תופעה זו נוצרת רק בספיר מלוטש המכיל מחטים של המינרל רוטיל.
בארצות הברית, באוסטרליה ובתאילנד הספיר היא אבן ההולדת של חודש ספטמבר.
נלקח מויקיפדיה