מחלת שיניים

מחלת שיניים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מחלת שיניים.
זוהי הגדרה בת 11 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: עששת .

קצת על עששת:
עששת היא מחלה בה נגרם רקבון והרס של השיניים כתוצאה מפעולתם של חיידקים וממחסור חמור בוויטמינים ומינרלים שגורם לשיניים להיות רכות ופגיעות. עששת עלולה לגרום לאי נוחות, לכאב, הפרעה בתפקוד (לעיסה, דיבור) ובאסתטיקה של החיוך והפנים.
עששת היא אחת מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר של האנושות במאה השנים האחרונות: היא הסיבה העיקרית לאובדן שיניים, פוגעת בכל קבוצות הגיל ומחייבת טיפולים שעלותם גבוהה. העששת משפיעה על יכולת הלעיסה והאכילה, גורמת לכאב, פוגמת במראה הפנים (אסתטיקה), ופוגעת ברווחתו הנפשית וחברתית של האדם. בעבר נחשבה העששת כמחלה כרונית שרק מתקדמת, שאין ממנה חזרה, אך כיום נחשבת המחלה כהפיכה שניתן למנוע ואף לרפא.
עששת נוטה לפגוע במיוחד בילדים ובצעירים, אך כל אחד עלול ללקות בה. המחלה היא הגורמת העיקרית לאובדן שיניים אצל צעירים.
מדד DMF ‏ (ראשי תיבות של decay/missing/filled, עששת/עקירה/סתימה) הוא המדד האפידמיולוגי הנפוץ ביותר בתיאור שכיחות מחלת עששת השיניים.
מדד זה סוכם את מספר השיניים או מספר משטחי השיניים הנגועות בעששת, שנעקרו ושנסתמו בגלל עששת. לקביעת גובה מדד זה, מדגם מייצג של האוכלוסייה נבדק קלינית בלבד, ללא צילומי רנטגן בעזרת מראה, מחדר ובידוד על ידי גלילי צמר גפן.
נלקח מויקיפדיה