מחלת הנפילה

מחלת הנפילה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מחלת הנפילה.
זוהי הגדרה בת 11 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אפילפסיה, כפיון.

קצת על אפילפסיה:
אפילפסיה (שמה העברי: כִּפְיוֹן, בימי הביניים: חולי הנכפה, השם העממי הוא מחלת הנפילה. מהמילה היוונית ἐπιληψία – להשתלט על) היא ליקוי נוירולוגי כרוני שכיח המאופיין על ידי התקפים. התקפים אלה הם סימנים חולפים ו/או סימפטומים של פעילות נוירולוגית מופרזת במוח‏[1]. בזמן ההתקף מתקיימת פעילות חשמלית מוגברת בכל תא עצב בנפרד. פעילות זאת מתבטאת בירי ממושך של אותות חשמליים קצרים בתדר גבוה‏[2]. שיעור הסובלים מהתקפים נע בין 0.6 ל- 1%. מחקרים הראו ש-3 עד 4% תהיה להם אפילפסיה בשלב כלשהו ו- 8 עד 10% יסבלו מהתקף אפילפטי אחד לפחות בימי חייהם‏[3]. אפילפסיה צפויה לקרות יותר לילדים צעירים, או אנשים מעל גיל 65‏[4]. עם זאת היא יכולה לקרות בכל גיל. התקפים אפילפטיים עלולים להתרחש אצל חולים מחלימים מניתוחי מוח.
אפילפסיה היא, בדרך כלל, נשלטת אך אי אפשר לרפא אותה בטיפול תרופתי. ניתן לשקול ניתוח במקרים קשים. עם זאת, מעל 30% מהאנשים שיש להם אפילפסיה ההתקפים לא נשלטים אצלם למרות הטיפול התרופתי הטוב ביותר. לא כל הסינדרומים (מגוון התסמינים) הם לכל החיים – כמה צורות של אפילפסיה מוגבלות לשלבים מסוימים בילדות. יש להבין אפילפסיה לא כליקוי אחד כי אם כתסמונת בעלת מגוון רחב של סימפטומים. אבל כולם כרוכים בפעילות חשמלית אפיזודית לא נורמלית, מופרזת ומסונכרנת במידה יתירה מהרגיל במוח.
נלקח מויקיפדיה