ספר של עמוס עוז

ספר של עמוס עוז
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ספר של עמוס עוז.
זוהי הגדרה בת 15 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אותו הים, קופסה שחורה, המצב השלישי, מנזר השתקנים, מנוחה נכונה, שתיקת השמים, אל תגידי לילה, לגעת במים לגעת ברוח, פה ושם בארץ ישראל .

קצת על עמוס עוז:
עמוס עוז (נולד בירושלים ב-4 במאי 1939) הוא מבכירי הסופרים הישראלים ואינטלקטואל. הגותו עוסקת בספרות, בזהות ישראלית וציונית, במחשבה מדינית-חברתית יונית וסוציאל-דמוקרטית. ספריו תורגמו למספר רב של שפות, יותר מכל סופר ישראלי אחר, והוא זכה בפרסים יוקרתיים לספרות בישראל ובעולם, כולל פרס ישראל (1998), פרס גתה (2005) ופרס היינריך היינה (2008). מ-2007 הועמד לפרס נובל לספרות.
עמוס עוז נולד בירושלים בשם עמוס קלוזנר (נהגה לעתים "קְלַאוּזְנֶר", לעתים "קְלוֹיזנֶר") למשפחת משכילים רוויזיוניסטים ידועה. אביו, יהודה אריה קלוזנר, היה דוקטור לספרות עברית ועבד בארכיון הלאומי. אמו פניה התאבדה כשהיה בן 12. דודו של אביו, פרופ' יוסף קלוזנר, היה ראש החוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית בירושלים ולימים מועמד תנועת החרות לנשיאות מול חיים ויצמן. סבו מצד אמו היה בעל טחנת קמח בעיר רובנו שבאוקראינה, ועלה ארצה בשנת 1934.
גדל בשכונת כרם אברהם בירושלים. בכיתה ב' למד אצל שכנתו המשוררת זלדה. למרות שמשפחתו הייתה רחוקה מהדת ובזה לאי-רציונליות שייחסו לה,[1] למד עוז בבית הספר העממי הדתי "תחכמוני", כי האלטרנטיבה הייתה לימודים בבית החינוך לילדי עובדים, מוסד בעל רוח סוציאליסטית, שהיה שייך לתנועת העבודה, ולכך התנגד אביו נחרצות מסיבות ערכיות-פוליטיות. את לימודיו התיכוניים עשה בגימנסיה העברית רחביה.
בגיל 15 עזב את הבית והצטרף לקיבוץ חולדה, שם הפכה משפחת חולדאי[2] למשפחתו המאמצת, והוא חי חיי קיבוץ מלאים. עוז התחתן עם בת הקיבוץ נילי, בתו של ספרן הקיבוץ. לזוג שלושה ילדים. בנותיו, פניה עוז-זלצברגר וגליה עוז עוסקות אף הן בכתיבה. בנו הצעיר דניאל הוא מוזיקאי‏‏[3] ומשורר. מספר שנים לאחר הולדת בנו עזב עוז את הקיבוץ מפאת מחלת הקצרת שבה לקה בנו ועבר לערד.‏‏
את שירותו הצבאי עשה בנח"ל, ולאחר מכן למד פילוסופיה וספרות עברית באוניברסיטה העברית.
עוז הוא חבר האקדמיה ללשון העברית.
נלקח מויקיפדיה