מחוז בסין

מחוז בסין
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מחוז בסין.
זוהי הגדרה בת 9 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: סצואן .

קצת על סְה-צְ'ווַאן:
סְה-צְ'ווַאן (四川/Sìchuān, ארבע נהרות) הוא מחוז במערב סין. שטחו כ-485,000 קמ"ר, אוכלוסייתו מונה כ-87 מיליון איש, ובירתו העיר צֶ'נְגְדוּ.
למרות ריחוקה היחסי ממרכז סין, יש לסצ'ואן חלק חשוב בהיסטוריה של סין. במאה השלישית לפנה"ס בנה בה המהנדס לִי בּינג (李冰/Lĭ Bīng) מערכת תעלות השקיה שהטו חלק ממי נהר מִינְגְ'יָאנג, תוך שהוא חופר דרך הר סמוך. מערכת ההשקיה הזו, סמוך לעיר דוּגְ'יַאנְגְייֵן (都江堰/Dūjiāngyàn), שינתה את פני האזור, שסבל עד אז משיטפונות, והביאה למחוז שנים רבות של שגשוג חקלאי. המערכת בשימוש עד היום ובין השאר מזרימה מים לבירה צ'נגדו.
המחוז שוכן באגן סצ'ואן המוקף בהרים מכמה עברים. ממערב רכס ההימלאיה, מצפון רכס צ'ינלינג, ומדרום האזורים ההרריים שבמחוז יונאן. במחוז זורמים כ-80 נהרות, שהחשובים בהם הם היאנגצה, ונהר מינג'יאנג, אחד מיובליו של היאנגצה. בשל היותו מוקף בהרים, המחוז סובל מערפל תכוף, ולכך מתווסף זיהום אוויר בערים רבות, כך שערים רבות אינן זוכות לימי שמש מרובים.
מערבו של המחוז הוא חלק ממה שהיה אזור קאם בטיבט ההיסטורית. חבל הררי זה מוגדר כיום כ"חבל האוטונומי הטיבטי גַארזה" (Garzê או 甘孜/Gānzī בסינית), ומתגוררים בו (בנוסף לבני האן), טיבטים רבים וקבוצות אתניות אחרות הקרובות לטיבטים – יִי, צְ'יַאנְג ונַאשִי.
במחוז אתרי תיירות רבים, ובהם שמורת ג'יוג'איגואו, הר אומיי, פסל הבודהה הענק בלֶשָׁאן, אתרים טיבטיים רבים ואתרים רבים נוספים. המחוז גם מפורסם בזכות דובי הפנדה החיים בהרים שבצפון הנידח של המחוז.
במאי 2008 פקדה את המחוז רעידת אדמה בעוצמה 7.9 בסולם ריכטר, שגבתה עשרות אלפי קורבנות, והחריבה עיירות וכפרים.

נלקח מויקיפדיה