ראש עריית תל אביב בעבר

ראש עריית תל אביב בעבר
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ראש עריית תל אביב בעבר.
זוהי הגדרה בת 22 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בלוך, שלמה להט, מרדכי נמיר, דיזינגוף, מילוא, משה שלוש .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "בלוך":
אדוארד בלוך (Eduard Bloch; ‏1872 – 1945) היה רופא יהודי בעיר לינץ שבאוסטריה. עד שנת 1907 היה בלוך הרופא של משפחתו של אדולף היטלר, אשר בהמשך הציל את חייו של בלוך מתוך הכרת תודה ואף כינה אותו "יהודי אציל"‏[1].
בלוך למד רפואה בפראג ולאחר מכן שירת בצבא האוסטרי. ב-1899 עבר ללינץ ופתח שם מרפאה פרטית ב-1901. ב-1903 טיפל בלוך באביו של היטלר, אלויס היטלר, ובהמשך גם באימו, קלרה היטלר. קלרה היטלר סבלה מסרטן השד ומתה ביסורים קשים, מה שדרש לקיחת תרופות מידי יום אשר ניתנו לה לרוב על ידי בלוך. עקב מצבה הכלכלי הקשה של משפחת היטלר באותה תקופה, עבד בלוך בתעריפים מוזלים ולעתים אף לא לקח כסף כלל. על כך מסר לו היטלר, שהיה אז בן 18, הכרת תודה נצחית. אפילו ב-1937 שאל היטלר לשלומו של בלוך וכינה אותו "יהודי אציל".
לאחר סיפוח אוסטריה ב-1938 (האנשלוס) הורעו תנאי חייהם של היהודים באוסטריה. בלוך כתב להיטלר מכתב המבקש עזרה, וכתוצאה העניק לו היטלר הגנה מיוחדת של הגסטפו. הוא היה היהודי היחיד בלינץ בעל מעמד כזה. היטלר הסדיר לבלוך את הגירתו לארצות הברית וב-1940 היגר בלוך לברונקס שבניו-יורק.
ב- 1941 וב-1943 ראיין המודיעין האמריקאי את בלוך במטרה להשיג מידע על ילדותו של היטלר. הוא גם פרסם את זכרונותיו על היכרותו עם היטלר במגזין אמריקאי.

נלקח מויקיפדיה