ריתמוס

ריתמוס
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ריתמוס.
זוהי הגדרה בת 6 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מקצב .

קצת על מקצב:
מקצב הוא מונח מוזיקלי בסיסי המגדיר את אורכיהם של צלילים ביחס שבינם לבין עצמם. מקצב מאגד בתוכו גם תבניות חוזרות של אורכי צלילים. המקצב אינו קובע את אורך הצליל באופן אבסולוטי, וכדי להוציא לפועל תיווי מסוים (קרי, לנגנו), יש להוסיף למשוואה גם את הקצב (מהירות המפעם) שלפיו כתובה היצירה.
במוזיקה המערבית נהוג לחלק את אורכי הצלילים על בסיס המספר שתיים או על בסיס המספר שלוש. החלוקה לשתיים היא נפוצה יותר ברוב המכריע של הסגנונות. היא פשוטה יותר, ומופיעה להלן:
שלם (1) – אורכו ארבעה רבעים או שני חצאים, כך שבתיבה של 4/4 ("ארבעה רבעים") ימלא תיבה שלמה.
חצי (1/2) – חצי משלם
רבע (1/4) – רבע משלם
שמינית (1/8)
חלקי שש-עשרה (1/16)
חלקי שלושים-ושתיים (1/32)
על מנת לעבור לחלוקה לשלוש, יש להוסיף את הספרה 3 מעל התווים המחולקים. בדוגמה הבאה, מופיעה חלוקת הרבע לשלושה שלישונים, במקום החלוקה לשתי שמיניות, אשר להן אין צורך בסימון מיוחד:
השוואה בין רבעים לשלישונים שלהם
על מנת לחלק כל אורך נתון לשלוש, יש להשתמש בתיווי, אשר ערכו הרתמי נמוך ממנו בדרגה אחת, ולהוסיף מעליו את הספרה 3. חלוקת השלם לשלוש תראה כמו שלושה חצאים אשר מעליהם הספרה 3.
על ידי שימוש בספרות, ניתן לחלק גם לערכים מורכבים יותר, כמו ל5, 7 או ל-11. כמו כן, ניתן להוסיף נקודה ליד כל תו כדי להאריך אותו בחצי ממנו. לדוגמה, רבע מנוקד יהיה בעצם באורך רבע ושמינית, כלומר שלוש שמיניות. צליל המנוקד בשתי נקודות, יוסיף 75% לאורכו. בנוסף, חיבורם של צלילים זהים מבחינת גובה על ידי קשת, יוסיף לצליל הראשון את אורך הצליל השני, בלי שהצליל השני יושמע בפני עצמו.

נלקח מויקיפדיה