מופע בידור נודד

מופע בידור נודד
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מופע בידור נודד.
זוהי הגדרה בת 15 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: קרקס .

קצת על קרקס:
קרקס הוא מופע בידור הניתן באוהל, ובדוכנים הסובבים אוהל זה על ידי חבורת בדרנים נודדת.
מקור המילה "קרקס" מהמילה "סירקוס" (Circus) שפרושה מעגל או טבעת. בהמשך נכללה המילה לכל מופע נודד שנערך בדרך כלל במתחם עגלגל.
הקירקסים התקיימו לפני המצאת הקולנוע, הטלוויזיה, הרדיו וגני החיות. הם התקיימו עוד כאשר התחבורה המודרנית לא התקיימה והתיאטראות, אולמות הקונצרטים ותחרויות הספורט המקצועיות היו רק בערים הגדולות. עבור תושבי מרבית הכפרים והעיירות, הביקור השנתי של הקירקס הנודד היה אחד מאמצעי הבידור היחידים, אם לא היחיד. הגעת הקירקס הייתה מעין פסטיבל.
עם התפתחות התחבורה, אמצעי התקשורת והבידור, הקהל מאבד עניין בחלק גדל והולך מהצע הקירקס. הדוגמה הבולטת ביותר למופע שהיה מקובל בעבר בקירקסים וכיום אינו קיים בהם כלל הוא תצוגה של אנשים עם נכויות נדירות ובולטות לעין.
במדינות קומוניסטיות נבנו מבני קבע עבור מופעי קרקס. כך נעשה נסיון למסד אותם כמו מיסוד של התיאטראות.
[עריכה]חיות בקרקס
הקרקסים התקיימו לפני שנוסדו גני חיות בעולם ובעבר הוצגו בהם חיות בשני אופנים: חיות לא מאולפות הוצגו בכלובים מחוץ לאוהל הקרקס ובאוהל עצמו היו מופעי קרקס שהרבו לכלול בעלי חיים מאולפים. אך החל מסוף המאה התשע עשרה הצגת החיות הלא מאולפות מחוץ לאוהל הקרקס הפכה למיותרת והחל מסוף המאה העשרים צומצמו, ולעתים נאסרו, מופעים כאלה, משיקולים של זכויות בעלי חיים. בעיה נוספת עם שיתוף חיות בקרקסים נודדים היא העברה של מחלות מהן יכולות לסבול חיות חקלאיות.

נלקח מויקיפדיה