מדינה בצפון מזרח ארהב

מדינה בצפון מזרח ארהב
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מדינה בצפון מזרח ארהב.
זוהי הגדרה בת 21 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ורמונט .

קצת על ורמונט:
ורמונט היא מדינה בארצות הברית. ורמונט גובלת במזרח בניו המפשייר, במערב בניו יורק, בדרום במסצ'וסטס ובצפון בקנדה. בירת ורמונט הינה מונטפלייר.
ורמונט הינה אחת ממדינות חבל ניו אינגלנד והיא המדינה היחידה בחבל זה שאין לה מוצא לאוקיינוס האטלנטי.
ורמונט היא מדינה קטנה ביותר, הן בשטחה (24,901 קמ"ר), והן במיעוט האוכלוסין (608,827 תושבים). ורמונט מפורסמת בשרשרת ההרים הירוקים שנמצאים במערב המדינה, שרשרת הרים שאורכה מעל 400 ק"מ, ושההר הגבוה בה הוא בגובה 1339 מ'. הרים אלו העניקו למדינה את שמה, שכן ver mont בצרפתית פירושו הר ירוק. בצפון מערב המדינה נמצא אגם שמפלן, המשותף גם למדינת ניו יורק ולפרובינציית קוויבק בקנדה.
שטחה של ורמונט היה שייך בתחילה לצרפת, אולם הועבר לידיים בריטיות לאחר תבוסתה של צרפת במלחמת הצרפתים והאינדיאנים בשנים 1754–1763. בשנים 1777-1791 הייתה ורמונט רפובליקה עצמאית ונקראה בשם רפובליקת ורמונט.
כשנתיים לאחר התכנסותו הראשונה, אישר הקונגרס ביום 4 במרץ 1791 את צרופה של ורמונט כמדינה ה-14 לאיחוד מדינות ארצות הברית. ורמונט היא המדינה הראשונה שהצטרפה לשלוש עשרה המושבות, אשר חתמו על הכרזת העצמאות האמריקנית בשנת 1776, מהלך שהוביל למלחמת העצמאות האמריקנית וליסודה של ארצות הברית.
בשל מיעוט האוכלוסין במדינה זו, היא שולחת נציג יחיד לבית הנבחרים של ארצות הברית (כיום מכהנים בבית הנבחרים 435 נציגים). בדומה לשאר מדינות ארצות הברית היא שולחת שני נציגים לסנאט של ארצות הברית.
ורמונט מפורסמת בחמאה וסירופ המייפל הייחודיים המיוצרים בה.

מדינות וטריטוריות ארצות הברית

מדינות

אוהיו · אוקלהומה · אורגון · איווה · איידהו · אילינוי · אינדיאנה · אלבמה · אלסקה · אריזונה · ארקנסו · ג'ורג'יה · דלאוור · דקוטה הדרומית · דקוטה הצפונית · הוואי · ויומינג · וושינגטון · ויסקונסין · וירג'יניה · וירג'יניה המערבית · ורמונט · טנסי · טקסס · יוטה · לואיזיאנה · מונטנה · מיזורי · מיין · מינסוטה · מיסיסיפי · מישיגן · מסצ'וסטס · מרילנד · נבדה · נברסקה · ניו ג'רזי · ניו המפשייר · ניו יורק · ניו מקסיקו · פלורידה · פנסילבניה· קרוליינה הדרומית · קרוליינה הצפונית · קולורדו · קונטיקט · קליפורניה · קנזס · קנטקי · רוד איילנד

מחוז פדרלי

מחוז קולומביה

אזורים מבודדים

סמואה האמריקנית · האי בייקר · גואם · האי האולנד · האי ג'רביז · אטול ג'ונסטון · שונית קינגמן · אטול מידוויי · האי נבאסה · איי מריאנה הצפוניים · אטול פאלמירה · פוארטו ריקו · איי הבתולה של ארצות הברית · האי וייק

מקור: http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=ורמונט&oldid=13724544

קטגוריות: מדינות ארצות הבריתורמונטניו אינגלנד

נלקח מויקיפדיה