תת מקלע

תת מקלע
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: תת מקלע.
זוהי הגדרה בת 7 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: תמק .

קצת על תַּת-מַקְלֵעַ:
תַּת-מַקְלֵעַ (תמ"ק) הוא סוג של כלי ירייה אשר הופיע לראשונה במלחמת העולם הראשונה. ההגדרה הקלאסית לתת-מקלע היא: "נשק היורה בקצב אוטומטי וחצי אוטומטי ומשתמש בתחמושת המיועדת לאקדחים". רובה סער (רוס"ר) על פי ההגדרה הנ"ל הוא: "כלי נשק היורה בקצב אוטומטי וחצי אוטומטי ומשתמש בתחמושת המיועדת לרובים". ההבדלים העיקריים בין תת-המקלעים לרובי הסער הם:

יעוד – התמ"קים מיועדים לטווח קרוב ולכן הקנה קצר, קצב האש גבוה והדיוק נמוך. עוד סיבה לגודל הקומפקטי של התמ"קים יחסית לרובים, הוא שימושים בסביבה אזרחית, הדורשת נשק קטן הניתן להסתרה (בפרט, על גוף היורה) והסלקה.
קוטר – בדרך כלל 9 מ"מ, לעומת 7.62 או 5.56 מ"מ של רובי הסער. תתי-מקלע עושים שימוש בכדורי אקדח, שתרמיליהם קטנים יותר מתרמילי כדורי הרובה ומכילים פחות אבק שריפה, ולכן עוצמת האנרגיה המשתחררת בעת הירי קטנה יותר. כפיצוי על כך, כדי לשמור על עוצמת פגיעה אפקטיבית, עשויים קליעי תת-המקלע והאקדחים בקוטר גדול יותר (דבר המועיל לטווח הקצר בלבד).
שיטת הפעולה – תת-מקלע פועל בשיטת המכנס הפתוח (כמו המקלעים). בשיטה זו כשהסדן חוזר מהירי הוא גורף את הכדור ונוקר אותו בפעולה אחת (הנוקר קבוע). לעומת זאת רובי הסער פועלים בשיטת המכנס הסגור, בה הסדן גורף את הכדור וננעל, ובזמן הלחיצה על ההדק הפטיש משתחרר וגורם לנקירה.

כיום ישנם גם כלי נשק שפותחו סביב תחמושת ייחודית ולכן אינם עונים לאחת מההגדרות הנ"ל. דוגמה לנשק כזה הוא ה-P90 של חברת FN הבלגית. רובה המיקרו-תבור מאפשר שימוש הן בתחמושת 5.56 מ"מ של רובה סער והן בתחמושת 9 מ"מ, בגלל תצורת הבולפאפ שלו, הוא קצר יחסית ויכול לשמש גם כתמ"ק (עם תחמושת ה-9 מ"מ).
בין התת-מקלעים המפורסמים ניתן למנות את העוזי, ה-MP5, ה"טומיגאן" והסטן.

נלקח מויקיפדיה