עיר האבות

עיר האבות
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: עיר האבות.
זוהי הגדרה בת 9 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: חברון .

קצת על חֶבְרוֹן:
חֶבְרוֹן (בערבית: الخليل; תעתיק מערבית: אַלְחַ'לִיל) היא עיר בהרי יהודה, כ-30 ק"מ דרומית לירושלים. העיר שוכנת בגובה של כ־927 מטר מעל פני הים, במרכז אזור הר חברון המהווה חלק מהרי יהודה.
בעיר גרים היום כ-163,000 פלסטינים. מעל ל-80% משטחה כוללים את שטח H1, שבשליטה ביטחונית של הרשות הפלסטינית. יתרת השטח נמצאת בשליטת צה"ל, וכניסת ישראלים מותרת רק לכ-3% משטח העיר‏[1], שבהם גרים כ-750 מתנחלים ותלמידי ישיבה‏[2] בשכונות היישוב היהודי בחברון, וכן למערת המכפלה. ב-1971 הוקמה בסמוך ההתנחלות היהודית קרית ארבע, אשר נקראה כאחד משמותיה הקדומים של העיר. בשל הסמיכות בין יהודים וערבים בעיר פועלים בה צה"ל ומשמר הגבול בכוחות גדולים יחסית.
על פי המסורת היהודית, במערת המכפלה שבעיר נקברו אבות האומה ואִמותיה, ועל כן היא מכונה "עיר האבות". גם האסלאם, אשר מחשיב את אברהם, יצחק ויעקב לנביאים, מייחס חשיבות לציון מיקום קבריהם. בערבית נקראת העיר "אל-ח'ליל", על-פי כינויו של אברהם במסורת המוסלמית – ח'ליל אללה (خليل الله – "ידיד האל"). מערת המכפלה מכונה "אל-חרם אל-איבראהימי" (الحرم الإبراهيمي – "מסגד אברהם"), ובה שוכן אתר תפילה למוסלמים.
בתקופת המקרא הייתה חברון לאחת הערים הגדולות בארץ ישראל, ואף לבירתו של דוד המלך בשנותיו הראשונות כמלך. חברון היא אחת מארבע ערי הקודש (יחד עם ירושלים, צפת וטבריה) שבהן התרכזו מרבית בני היישוב הישן. היישוב היהודי בעיר התקיים ברציפות עד שנחרב בפרעות תרפ"ט ב-1929, שוקם אחר כך על ידי שרידי הניצולים, אך אחרוניהם נאלצו לעזוב את העיר לאחר הקמת מדינת ישראל. ב-1968 שוב התיישבו יהודים בעיר.

נלקח מויקיפדיה