צנים, רקיק

צנים, רקיק
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: צנים, רקיק.
זוהי הגדרה בת 10 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: פכסם .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "פכסם ":
קָ‏לִי (נקרא גם טוֹ‏סְט) הוא פרוסת לחם שהושחמה משני צידיה באמצעות חשיפתה לחום יבש. הקלייה מחממת את הלחם וכך משפרת את טעמו עבור חלק מהאנשים. קלי הוא פריך, כך שממרחים נצמדים אליו בקלות. קליית לחם מאפשרת גם שימוש בלחם שאינו בשיא טריותו, ואחרת ייתכן שלא ניתן היה להגישו. קלי מוגש במדינות רבות בארוחת בוקר או שעת התה, בישראל יש המגישים אותו גם לארוחת ערב.
צְנים (או פכסם) אינו קלי, בניגוד למה שנהוג לחשוב. צנים הוא פרוסה יבשה לחלוטין שנקלית באמצעים תעשייתיים עם תאריך תפוגה עתידי.
המקלה הביתי, שהומצא ב-1913, הוא האמצעי הנפוץ לקליית לחם. פרוסות הלחם מוכנסות לחריצים בראש המקלה ומורדות כלפי מטה. בחלק מהדגמים ניתן לבחור את דרגת הקלייה הרצויה. כשהקלי מוכן הוא נדחף כלפי מעלה. ברוב הדגמים ישנם שני חריצים – לשתי פרוסות לחם שנקלות בו זמנית.
שיטות קלייה אחרות הן תחת הגריל, בתנור אפייה או ב"טוסטר אובן" (שמשמעות שמו: "תנור מקלה"). ניתן לקלות לחם גם מעל להבה פתוחה (אך לא ישירות על הלהבה) של כיריים או גזייה. למטרה זו קיימים מזלגות קלייה מיוחדים.
נהוג לאכול קלי עם ממרחים כגון חמאה, מרגרינה, ריבה, גבינה וכו'. בבריטניה נהוג לאכול גם שעועית אפויה על קלי. ישנן מדינות בהן מורחים על קלי ממרחי שמרים כמו מרמייט. "קלי קינמון" הוא קלי שנמרח בחמאה ופוזרה עליו תערובת של סוכר וקינמון.
בישראל קלי עשוי לשמש כתחליף ללחם בארוחות הכוללות ביצים וירקות. המונח "טוסט" משמש בישראל לרוב לא ביחס לפרוסת לחם קלויה אלא לכריך קלוי של שתי פרוסות לחם שביניהן גבינה צהובה. אחת הגרסאות לטוסט הישראלי הוא בייגל טוסט – כריך קלוי מבייגל, עם גבינות וירקות.
קלי משמש כבסיס למאכל ביצה בקן – ביצת עין המטוגנת בתוך חור בקלי.
קיימים סוגים שונים של צנימים תעשייתים, חלקם עשויים מפרוסות לחם קלויות וחלקם מבצק שנאפה ישירות כצנים.
ניתן לקלות גם קוביות לחם; המוצר המתקבל נקרא "קרוטונים" ומשמש כתוספת לסלטים ומרקים.
בניגוד למיתוס תזונתי – קליית לחם אינה מפחיתה את כמות הקלוריות שבו, שכן הקלייה גורמת רק לאיבוד מים שהינם חסרי ערך קלורי. אם הקלי נשרף, החלקים המפוחמים הם בעלי ערך קלורי נמוך יותר, אך הם גם אינם אכילים. מזון מפוחם נחשד כמסרטן.
קלי נחשב מזון מומלץ לסובלים מבעיות במערכת העיכול, למשל לסובלים משלשול ולנשים הרות הסובלות מבחילה.

נלקח מויקיפדיה